Sima Charters 23m multi purpose tender Casco
13,5m Watertaxi

WC55

WC51
WC50

WC48 Hydrocat
WC47
WC46

WC45
WC44
WC43
WC42
Barkmeijer casco 339
WC 41
WC 40

Werkschip Simon
Voor een Hollands aannemersbedrijf hebben wij in de afgelopen maanden een werkschip gebouwd welke inmiddels te water gelaten is.
Het is een motorschip met een stalen romp en een aluminium opbouw. De opbouw is in hoogte verzetbaar zijn en het schip is o.a. geschikt om te duwen.
Afmetingen | |
Lengte: | 12.35m |
Breedte: | 5.00m |
Diepgang: | 1.30m |
Coastal Mate II
In opdracht van een grote Nederlandse rederij hebben wij de Coastal Mate II gebouwd, een aluminium werkboot. De foto’s in het album laten het schip te water zien en geven een indruk van interieur.
Afmetingen | |
Lengte: | 8,90m |
Breedte: | 3,65m |
Diepgang: | 0,80m |
Refit Coastal liner
Voor een grote Nederlandse rederij hebben wij een refit uitgevoerd van een werkschip wat mede door zware ijsgang schade had opgelopen. Alle spanten zijn nagelopen en daar waar nodig vervangen en het schip heeft nieuwe huidplaten gekregen. Eveneens is de railing rondom gerepareerd of vervangen. De kop van het schip is vernieuwd. De oude is verwijderd en vervangen door een duwsteven. Verder zijn ook onder de waterlijn de nodige reparaties uitgevoerd.
Verlenging Kokkelschip HA2
In opdracht van de harlinger handkokkelvisser Jouke Visser hebben wij het kokkelschip de “Pescador” met 5 meter verlengd. De oude lengte was 17 meter en is nu 22 meter geworden. Om een juiste verhouding te creëren is ook de stuurhut verlengd en de verschansing verhoogd.
Deze foto is genomen tijdens de Visserijdagen in Harlingen, 2011
WindCat WC26, 28 en 30 , MK3 Catamaran
Ons bedrijf heeft 3 casco’s met opbouw van de WindCat MK3 catamaran gemaakt. De casco’s zijn naar een ander bedrijf gebracht alwaar zij verder afgebouwd zullen worden.
Afmetingen | |
Lengte: | 17.45m |
Breedte: | 6.06m |
Diepgang: | 0.90m |
Refit WindCat Fleetwood
Het Windcat werkschip Fleetwood heeft een volledige make-over achter de rug. Het achterschip en de stuurhut zijn verlengd en de machinekamer volledig vernieuwd.
Hiervoor zijn de oude machinekamer en stuurhut leeggehaald en het oude achterschip verwijderd. Ook de oude motorfundatie was in zijn geheel verwijderd.
Daarna is de nieuwe achterpiek gebouwd en de nieuwe motorfundatie geplaatst. De nieuwe motoren zijn op hun plek geplaatst, evenals de schroefassen, scheggen en roeren.
Na de voltooiing van het verlengen van de opbouw, kon worden begonnen met het herinrichten van het schip. Nieuw sanitair en cv-installatie zijn aangelegd. Er is een volledig nieuw interieur en instrumentarium geplaatst.
Het schip is daarna naar de straler gegaan en is opnieuw geschilderd.
Duw Werkschip 12.50m
Deze multi-cat is in 2005 gebouwd in opdracht van Bootsma Sleepbedrijf Makkum. Dit werkschip is gebouwd naar hun eigen idee en ontwerp.
Afmetingen: | |
Lengte: | 12,50m |
Breedte: | 4,80m |
Hoogte: | 2,80-4,50m |
diepgang: | 1,20m |
Door zijn geringe diepgang en geringe hoogte (kruiphoogte 2,80m) is hij op veel plaatsen inzetbaar. Het schip heeft duwsteven waardoor hij ook inzetbaar is als duwschip. De stuurhut kan verhogen waardoor er een kijkhoogte van 4,50m ontstaat.
Het schip is voorzien van twee sputpalen en een werkkraan. De 2x 170 pk Vetus-Deutz motoren zorgen ervoor dat het schip bijzonder wendbaar is.
Duw Werkschip 18,50m
Dit duw- en werkschip is gebouwd in opdracht van de fa. Klein Wieringen uit Hippolytushoef
Afmetingen: | |
Lengte: | 18,50m |
Breedte: | 5,50m |
Hoogte: | 1,40m |
Diepgang: | 0,60m |
Voortstuwing: 2x Vetus Deutz DT66, 170pk elk
Werkschip 19,50m
Dit werkschip hebben wij gebouwd voor de fa. de Boer en de Groot in Harlingen.
Afmetingen: | |
Lengte: | 19,50m |
Breedte: | 5,50m |
Hoogte: | 4,00m |
Diepgang: | 1,56m |
Dit werkschip is bijzonder geschikt voor het plaatsen van gordingen, remmingswerken en steigers. Verder heeft het schip aan dek een vaste Liebherr 900 kraan en twee electrisch bediende spudpalen wat het schip een doorvaarthoogte van 4,00m geeft.
Stan Tender Patrouilleboot 23,25
Stan Tender patrouilleboot 23,25m
Voor een grote Nederlandse scheepsbouwer hebben wij het casco gebouwd voor een Stan Tender patrouilleboot. Dit is een stalen casco met een aluminium opbouw.
Afmetingen: | |
Lengte: | 23,25m |
Breedte: | 5,85m |
Diepgang: | 3,00m |
Patrol boot 34m
In opdracht van een grote Nederlandse scheepsbouwer hebben wij een casco gebouwd voor een patrolboot voor de Koninklijke Marechaussee in Harlingen.
Afmetingen: | |
Lengte: | 34,00m |
Breedte: | 7,50m |
Diepgang: | 1,70m |
Het schip heeft een maximale diepgang van 1,70m en kan een maximale snelheid van 16 knopen varen.
Aluminium Shallow Draft Workvessel
Deze boot is gemaakt in opdracht van Acta Marine.
Wat deze boot zo bijzonder maakt is dat hij een diepgang heeft van slechts 35cm!
Afmetingen: | |
Lengte: | 10,95m |
Breedte: | 3,00m |
Diepgang: | 0,35m |
De boot is voorzien van 2 Steyr 326 Marine dieselmotoren met Hamilton Jets.